Eindelijk tijd om even rustig na te denken!

De meeste bedrijven en ondernemers ondervinden de gevolgen van de zachte lockdown, die nog even dreigt te duren. Het is ongetwijfeld een moeilijke tijd voor veel ondernemers, maar met deze post willen we ons focussen op de mogelijkheden in plaats van de moeilijkheden. Want zo komen we er als persoon, bedrijf, gemeenschap, land en bevolking sterker uit.

Velen van ons worden gedwongen om de zaak te sluiten of van thuis te werken. Dat geeft ook tijd om (even rustig) na te denken. Even uit die dagelijkse werkroutine, waar tijd schaars kan zijn.

Met deze post willen we iedereen aanmoedigen om na te denken over hun zaak. Om de rust en de tijd positief te gebruiken en je onderneming bij te sturen waar nodig.

Digitaliseer

We leven in een digitale wereld, dat heeft de verspreiding van het Covid 19-virus ons nog maar eens duidelijk gemaakt. Informatie wordt via nieuwssites vergaard, de sociale media draaien op volle toeren en de gsm verlaat de handen van veel mensen niet meer. Dit heeft ook gevolgen voor de manier waarop we zaken doen.

Daarom is het van cruciaal belang om ook aanwezig te zijn op die digitale golf die alleen maar groter zal worden. Stel jezelf de vraag:

  • Voldoet mijn logo/merk aan de verwachtingen van mijn klanten?
  • Ziet mijn website er professioneel uit?
  • Vinden mijn klanten gemakkelijk de juiste informatie op mijn website?
  • Word ik goed gevonden in zoekmachines zoals Google?
  • Vertoont mijn website nog steeds de boodschap waar mijn onderneming voor staat?
  • Zijn mijn teksten niet te lang en zijn de zaken die verteld worden nog correct?
  • Is mijn site aangepast voor mobiele toestellen zoals tablets en smartphones?

Trek alles in twijfel en schrijf alles neer waar je bedenkingen bij hebt. Op die manier krijg je een document dat de pijnpunten van jouw onderneming perfect in kaart brengt.

De volgende stap: maak een stappenplan om alles weer up-to-date te krijgen.

Profiteer van een 15 minuten gratis online powerconsulting.

Definieer, differentieer en positioneer

Het is belangrijker dan ooit om je onderneming van gelijkaardige ondernemingen te onderscheiden. Hoe doet jouw bedrijf dit?

Stel jezelf de volgende vragen: Waarom moeten klanten zaken doen met MIJN bedrijf en niet met een ander? Wat zijn mijn Unique Selling Points? Welk voordeel hebben klanten door met mij in zee te gaan?

Deze Why-argumenten moet je nadien ook staven. Iedereen kan verkondigen wat hij wil, het is belangrijk dat het ook klopt. Als je dit doet, dan creëer je geloofwaardigheid bij jouw potentiële klanten.

Pas nadien hoef je te vertellen WAT je effectief allemaal aanbiedt. In de meeste gevallen zullen de bezoekers van jouw website al een notie hebben van wat je te bieden hebt.

Evolueer

Kijk eens kritisch naar jouw communicatiekanalen. Geven die een correct beeld van wie jij bent als merk? Of gebruik je nog steeds het logo dat je in jouw studententijd op een bierviltje neerpende of het logo dat opa zaliger in de jaren stilletjes aan het familiebedrijf gaf?

Zorg ervoor dat je bedrijf niet oubollig of sloom overkomt. Zorg voor de juiste uitstraling en pas die consequent toe!

Al eens nagedacht over een opfrissing van je logo of website? Misschien zijn er wel handige communicatiemiddelen waaraan je nog nooit gedacht hebt om klanten te winnen?

Een website is niet alleen een informatie-tool, hij dient ook om de bezoekers te leiden naar een contactformulier of leadgeneration module zodat jij ze nadien kan bereiken en overtuigen van jouw product of dienst. Maar als de structuur te ingewikkeld is, de teksten te lang en incompleet, er nergens een telefoonnummer is te vinden of het verkeerde, dan zullen deze potentiële klanten snel naar een andere website surfen.

Maak je al gebruik van de nieuwste technologieën? Hoe breng je klanten binnen? Kan dit sneller door bepaalde zaken te automatiseren?

Optimaliseer jouw merk met ons gratis eBook.

Definieer, differentieer en positioneer

Het is belangrijker dan ooit om je onderneming van gelijkaardige ondernemingen te onderscheiden. Hoe doet jouw bedrijf dit?

Stel jezelf de volgende vragen: Waarom moeten klanten zaken doen met MIJN bedrijf en niet met een ander? Wat zijn mijn Unique Selling Points? Welk voordeel hebben klanten door met mij in zee te gaan?

Deze Why-argumenten moet je nadien ook staven. Iedereen kan verkondigen wat hij wil, het is belangrijk dat het ook klopt. Als je dit doet, dan creëer je geloofwaardigheid bij jouw potentiële klanten.

Pas nadien hoef je te vertellen WAT je effectief allemaal aanbiedt. In de meeste gevallen zullen de bezoekers van jouw website al een notie hebben van wat je te bieden hebt.

Evolueer

Kijk eens kritisch naar jouw communicatiekanalen. Geven die een correct beeld van wie jij bent als merk? Of gebruik je nog steeds het logo dat je in jouw studententijd op een bierviltje neerpende of het logo dat opa zaliger in de jaren stilletjes aan het familiebedrijf gaf?

Zorg ervoor dat je bedrijf niet oubollig of sloom overkomt. Zorg voor de juiste uitstraling en pas die consequent toe!

Al eens nagedacht over een opfrissing van je logo of website? Misschien zijn er wel handige communicatiemiddelen waaraan je nog nooit gedacht hebt om klanten te winnen?

Een website is niet alleen een informatie-tool, hij dient ook om de bezoekers te leiden naar een contactformulier of leadgeneration module zodat jij ze nadien kan bereiken en overtuigen van jouw product of dienst. Maar als de structuur te ingewikkeld is, de teksten te lang en incompleet, er nergens een telefoonnummer is te vinden of het verkeerde, dan zullen deze potentiële klanten snel naar een andere website surfen.

Maak je al gebruik van de nieuwste technologieën? Hoe breng je klanten binnen? Kan dit sneller door bepaalde zaken te automatiseren?

Optimaliseer jouw merk met ons gratis eBook.

Automatiseer

Veel bedrijven hebben geen idee welke tijdswinst ze kunnen boeken door bepaalde taken te automatiseren. Een van onze klanten voerde manueel de gegevens van geïnteresseerde prospects in. Die repetitieve taken kostten haar iedere week enkele uren. We maakten voor haar een systeem dat dit automatisch afhandelt zodat ze meer tijd heeft voor haar corebusiness. Een kleine investering, die al na 2 maanden terug gewonnen was!

Zijn er taken in jouw onderneming die eigenlijk geautomatiseerd kunnen worden? Neem dan contact met ons op zodat we een oplossing op maat kunnen aanbieden tegen een aantrekkelijke prijs.

Bespaar tijd en geld door je workflow te automatiseren.

Expandeer

Heb je een fysieke winkel? Dan is het geen slecht idee om webmogelijkheden te bekijken. De meest voor de hand liggende optie is uiteraard een webshop. Ondernemingen die nu een webshop hebben, genieten nu van een extra inkomstenstroom.

Je kan ook uitbreiden in de manier waarop je zaken doet. Zo kan je van meerdere walletjes tegelijkertijd eten. Een van onze klanten heeft een restaurant in Zuid-Frankrijk, maar investeerde in branding, een webshop en een marketingplan om Rhum based liqour te verkopen. Het restaurant in Frankrijk moet uiteraard sluiten om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, maar zij hebben nu wel een extra inkomstenstroom en tijd om die tak verder uit te breiden.

Connecteer

Met het bovenstaande kunnen wij jullie helpen. Heb je een start-up, scale-up of ben je geïnteresseerd in een (re)branding? Praat dan met ons. Een van onze seniors zet dan een online call (uiteraard) op om de mogelijkheden te bespreken. Dit is natuurlijk geheel vrijblijvend. De komende weken maken wij blokken tijd vrij om met zaakvoerders en marketingverantwoordelijken het gesprek aan te gaan hoe zij klaar kunnen zijn tegen het einde van de pandemie. Hoe zij terug geld kunnen verdienen met geoptimaliseerde of nieuwe opportuniteiten.

Elke klant geeft nieuwe inspiratie. Zin om samen te werken?

Profiteer

We care about a lot! We geven om de natuur met Bosh and Bordon en geven daarom een voordeeltarief aan ondernemingen die bezig zijn met ecologische duurzaamheid.

Maar we geven ook om de economie en de KMO die het zeker nu niet gemakkelijk heeft om de eindjes aan mekaar te knopen. We roepen daarom de pauzekorting in het leven voor bedrijven die het financieel moeilijker hebben. We garanderen je zo de beste prijs en geven je daarboven op een korting of een gespreid afbetalingsplan.

Laat ons een deel van je team zijn en wees klaar voor een vernieuwde start.